یادداشت؛

تعاونی های مصرف در ادارات مختلف ، جهت ارائه خدمات متمرکز برای تامین مایحتاج ضروری زندگی کارکنان آن اداره ، تاسیس و راه اندازی می شوند و می توانند بعنوان بازوی حمایتی موثر ، بخش مهمی از نیازهای اساسی خانواده های پرسنل آن سازمان را تامین نمایند .

کد خبر: ۹۲۸۵
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۹

به گزارش دلفان امروز؛ تعاونی های مصرف در ادارات مختلف ، جهت ارائه خدمات متمرکز برای تامین مایحتاج ضروری زندگی کارکنان آن اداره ، تاسیس و راه اندازی می شوند و می توانند بعنوان بازوی حمایتی موثر ، بخش مهمی از نیازهای اساسی خانواده های پرسنل آن سازمان را تامین نمایند .

 بخش قابل توجهی از سبد مصرفی یک خانوار را کالاهای اساسی و پرمصرفی همچون : مواد خوراکی ( لبنیات ، برنج ، روغن ، گوشت ، قند ، چای و ... ) مواد شوینده و بهداشتی، پوشاک و البسه ، و حتی لوازم صوتی - تصویری تشکیل می دهد .


بنابراین در شرایط کنونی که شهرداری قادر به پرداخت منظم حقوق کارکنان و کارگران نمی باشد ، تامین اقلام فوق از طریق تاسیس تعاونی مصرف ، بسیار مفید و موثر می باشد و می تواند با عرضه محصولات گفته شده ، آرامش خاطر نسبی را به کارکنان محترم شهرداری و خانواده هایشان بازگرداند .

 آسیب هایی که در تعاونی های مصرف باعث بروز مشکل و ناکارآمدی می شوند ، عموماً شامل موارد ذیل می باشد :

*  نداشتن سرمایه در گردش کافی

*   ابهام در نحوه تهیه و خرید اجناس از مبدا

*   عدم ارائه به موقع اسناد مالی و ترازهای هزینه - درآمد

*   اصالت دادن به سود و درآمد زایی در عوض اصالت خدمت رسانی

*   عدم نظارت قوی و تخصصی بر اقدامات تعاونی

البته همه آسیب های گفته شده قابل پیشگیری و درمان هستند و نمی توان از خوف این آسیب ها ، از تاسیس فروشگاه مصرف چشم پوشی نمود  .

 نیاز به تاسیس تعاونی مصرف برای شهرداری در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود .


برای مدیریت بهینه و راه اندازی این تعاونی ، رعایت اقدامات ذیل ضروری می باشد :

 1- تهیه محل تعاونی از مکان های متعلق به شهرداری که اجاره ای بابت آن پرداخت نشود .

2- بکارگیری افراد امین و منظم برای اداره امور تعاونی

3- حسابرسی دقیق در دوره های زمانی کوتاه مدت

4- فروش اجناس و کالاها با قیمت تمام شده و بدون لحاظ سود

5- ساعات کار فروشگاه ، بعدازظهر و پس  از ساعت اداری باشد که کلیه نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری بتوانند از آن استفاده نمایند .

6- برای ارائه خدمات بهتر و کنترل و حسابرسی آسانتر ، فروشگاه تنها مختص به نیروها و پرسنل شهرداری باشد ، چرا که برای سایر ادارات و اقشار مختلف جامعه ، فروشگاه های مشابه وجود دارد .

با رعایت موارد فوق ، کارکنان و پرسنل محترم شهرداری می توانند تا سقف نصف حقوق شان ، از کالاها و اقلام مصرفی تعاونی استفاده نمایند و مابقی حقوق شان نیز بصورت وجه نقد برای سایر امورات مورد نیازشان به آنان پرداخت گردد .


در این صورت بار بدهی شهرداری بابت حقوق معوق نیروها نیز کاسته می شود .

لذا در این شرایط از شهردار محترم نورآباد انتظار داریم ، جهت حفظ کرامت پرسنل شهرداری از یک طرف و سبکسازی بار بدهی های شهرداری از طرف دیگر ، اقدام پخته و سنجیده ای را برای تاسیس و راه اندازی فروشگاه تعاونی مصرف شهرداری به عمل آورد .

 شورای اسلامی شهر نورآباد نیز از هر گونه مشارکت و مساعدتی در این زمینه مضایقه نخواهد کرد و رفاه کارکنان محترم شهرداری و خانواده هایشان را از اولویت های خود می داند .


نویسنده:افشین صفری-عضو شورای شهر نورآباد

 

انتهای پیام/  

 

مطالب مرتبط:
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید   
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا: